ساعات کاری شنبه تا جمعه 08:00 تا 20:00
  • تماس

    0912-1598713

  • ایمیل

    info@toofansanat.com

تمیز کردن دستگاه قطعه شویی

تمیز کردن دستگاه قطعه شویی یکی از چالش هایی است که صاحبان این دستگاه با آن رو به رو هستند. اما آیا می دانید برای اینکه بتوانید این دستگاه را بشویید چه فاکتور هایی را باید در نظر بگیرید؟ در این مقاله می خواهیم شما را با مراحل تمیز کردن این دستگاه آشنا کنیم.

این ماشین ها می خواهند قطعات دیگر را تمیز کنند و به همین خاطر باید سخت کار کنند تا بتوانند وظیفه خود را انجام دهند. زمانی که دستگاه قطعات مورد نظر را تمیز می کند آلودگی موجود در آن ها باعث می شود که دستگاه به محلی برای اجتماع این آلودگی ها تبدیل شود و اگر آن را تمیز نکنیم قطعا در کارکرد دستگاه تاثیر منفی خواهد داشت. پس نیاز است که به صورت دوره ای این دستگاه تمیز شود. دو بخش در دستگاه قطعه شویی باید به صورت مرتب تمیز شوند یکی مخزن و دیگری سیستم، این دو بخش باید همیشه تمیز باشند تا دستگاه بتواند عملکرد مناسبی را از خود به نمایش بگذارد.

 مراحل تمیز کردن دستگاه قطعه شویی

ابتدای شروع کار، با خاموش کردن منبع تغذیه خودکار آب شروع کنید و بعد از آن فیلتر ها و نازل ها را جدا کنید. یکی از مواردی که باید به آن دقت داشته باشید، زاویه اسپری نازل ها است. بیشتر این نازل ها با استفاده از یک خط شکاف یا یک نشانه، زاویه را نشان می دهند. توجه داشته باشید اینکه نازل ها را در موقعیت مناسب قرار دهید از اهمیت بالایی برخوردار است. پس از اینکه فیلتر ها و نازل ها را جدا کردید، موارد تمیز کننده دستگاه را به مواد شستشوی قبلی اضافه کنید. محلول جدید را باید به بالاترین سطح قابل دستیابی اضافه کنید. در مرحله بعد با روشن کردن پمپ ها سعی کنید به مدت 30 دقیقه پمپ ها روشن بمانند. مشاهده می کنید که در این فرآیند لجن موجود در دستگاه برداشته شده است. حال لجن را تمیز کرده و نازل ها را تعویض کنید. اگر پمپ در یک مدت زمان طولانی بدون نازل از آن استفاده شود باعث سوختگی پمپ می شود. بعد از آنکه نازل ها را تعویض کردید، پمپ ها را روشن بگذارید تا به مدت 4 تا 8 ساعت کار کنند. این کار باعث می شود محلول روی مخزن کار کند. بعد از مدت زمان تعیین شده محلول را از مخزن پمپ تخلیه کنید. 

در این مرحله با از بین رفتن محلول، ورق ها را بردارید. 1 یا 2 ورق فلزی تخت در دستگاه وجود دارد. محل قرار گیری آن ها هم در زیر نوار نقاله ای قرار دارند که کار آن ها پوشاندن مخزن دستگاه است. به طور معمول ورقه ها در گوشه ای از دستگاه پیچ می شوند. 

با برداشتن پیچ ها به شیت ها اجازه دهید تا به جلو و عقب حرکت کنند که این کار به شما اجازه می دهد تا به داخل مخزن دسترسی داشته باشید. باید بسیار مراقب باشید که درب آسیبی نبیند در صورت آسیب دیدن در باید آن را تعویض کنید. بعد از همه این کار ها هر گونه آلودگی یا لجنی که در دستگاه وجود دارد را تمیز کنید. 

برای اینکه بتوانید فضای داخلی دستگاه را تمیز کنید از شستشو دهنده های قوی استفاده کنید. حال از ابتدا شروع کنید و تک به تک مراحل گفته شده را پی بگیرید و مطمئن شوید که تمامی اجزای دستگاه به خوبی تمیز شده باشند. همه اجزا را بررسی کنید حتی مناطقی مانند گوشه ها را هم بررسی کنید، تا مطمئن شوید که چیزی را از قلم ننداخته باشید.

در مرحله بعدی تمامی دستگاه هایی که پاک کننده روغن هستند را پاک کنید و محلول کثیفی که در مخزن باقی مانده است را بشویید. پس از آن سبد تراشه و صفحه تمیز پمپ ورودی را ابتدا جدا کرده و بعد پاک کنید. بخش بیرونی دستگاه را حتما پاک کنید. سعی کنید با کمی وقت گذاشتن تمامی قطعات داخلی و خارجی دستگاه را بررسی کنید تا قطعه ای آسیب ندیده یا گم نشده باشد. در صورتی که آسیبی به دستگاه وارد شده حتما آن را یادداشت کنید تا در صورت نیاز به تعمیرکار اعلام کنید. درهای تمیز ورقه های سوله را تعویض کنید و حتما سعی کنید که آن ها را در یک موقعیت مناسب قرار داده باشید. درها را به صورت معکوس از جایی که برداشته شده اند تعویض کنید و سپس هر قطعه دیگری که در حین نظافت از دستگاه خارج کرده اید را در سر جای خود قرار دهید.

نازل ها را در مکان مناسب قرار دهید و مطمئن شوید که زاویه صحیحی دارند. در ادامه مراحل مخزن را با استفاده از محلول جدید بشویید و بعد آن را گرم کنید. با رعایت کردن روندی که گفته شد مطمئن می شوید که تمیز کردن دستگاه قطعه شویی به درستی انجام شده است. 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.